خوندنیها

نظر یادتون نره

خوندنیها

نظر یادتون نره

داستان عاشقانه



حتما بخونین و نظر بدین

ادامه مطلب ...

چند خبر علمی

ویتامینDدشمن سرما خوردگی:


افرادی که ویتامین Dخونشان پایین است،به سرماخوردگی و بیماریهای تنفسی بیشتر مبتلا می

شوند.این ویتامین نقش تنظیم کننده ای در سیستم ایمنی ایفا می کند.شیر و ماهی منابع بسیار خوبی از این ویتامین هستند.

.................................................

افسردگی پس از زایمان:


افسردگی پس از زایمان بیماری شایع در بین زنان می باشد که با علائمی نظیر مشکلات عاطفی،از دست دادن اعتماد به نفس،اختلالات در خواب و خوراک و سردرگمی همراه می باشد.

مشخص شده زنانی که در طی دوران بارداری مخصوصا بین هفته های 24تا40 از منابع امگا-3استفاده می کنند،خیلی کمتر دچار این بیماری می گردند.

...........................................................................

از مضرات مصرف سوسیس و کالباس:


مطالعات محققان آمریکایی که بر روی حدود7000نفر در رابطه با پیامد های منفی مصرف سوسیس و کالباس انجام شد،نشان داد بیماری های ریوی و برونشیت در افراد مصرف کننده بشتر دیده می شود.همچنین به دلیل اضافه شدن نیتریت به این محصولات برای خوشرنگ شدن،مشکلات تنفسی مخصوصا در افرادی که زمینه ابتلا به این بیماری را دارند،تشدید می شود.

.............................................................

گریه


وقتی که به دنیا آمد خیلی کوچک بود.هروقت غذا بهش نمیدادند و گرسنه می ماند، گریه می کرد.وقتی که بزرگتر شد هم گریه می کرد،اما این بار هر دفعه که مامانش یا بقیه تنبیهش می کردند،بزرگتر که شد وقتی غرورش را می شکستند،گریه می کرد.وقتی که دیگر جوان شده بود،وقتی قلبش را می شکستند، گریه می کرد.

وقتی که ازدواج کرد و بچه دار شد،باز هم گریه می کرد چون مشکلات زندگی گریبانگیرش کرده بود و ولش نمی کردند.وقتی هم که پیر شد باز هم گریه می کرد...زندگی اش را از دست داده بود و دیگر نمی توانست جوان شود.فقط یکبار گریه نکرد،وقتی که مرد و بقیه برایش گریه کردند.



نصیحت

برگرفته از سرگذشت غم انگیز یک زن

ادامه مطلب ...

مطالبی جالب و خوادنی از " احمد شاملو "

احمد شاملو متولد ، به سال شمسی ۲۱ آذر ۱۳۰۴و به میلادی ۱۲ دسامبر ۱۹۲۵، در خانهٔ شمارهٔ ۱۳۴ خیابان صفی‌علیشاه ..................

ادامه مطلب ...